System testujący
Testy golfowe | Testy sprawnościowe |
Putting | Lokomocyjne |
Chipping | Kontrola obiektu |
Pitching | Pchanie i Przyciąganie |
Gra z piasku | Gibkość |
Gra długa | Uginanie ramion w podporze |
Gra | Podciąganie ciała w leżeniu |
Umiętności uderzania | Podciąganie w zwisie |
Przepisy i Etykieta | Deska & most |
Historia | Skok dosiężny |
Osiągnięcia | Rzut z leżenia i siadu |
Sprint (wahadłowo) |
Jak przeprowadzać testy?
Testy można przeprowadzać na kilka sposobów. Jeśli w grupie jest wielu juniorów, można organizować w każdym miesiącu dzień testów, podczas którego dzieci przechodzą kolejne stacje, próbując zaliczyć testy. Metoda ta lepiej sprawdza się u starszych dzieci.
Można przeprowadzać testy indywidualnie, jeśli trener dostrzeże, że konkretne dziecko jest już gotowe. Ograniczy to stres związany z przygotowaniami do testu, który nierzadko zniechęca dzieci. Dzieci mogą także same wychodzić z inicjatywą – prosić o testy, kiedy będą się czuły na siłach, aby im sprostać.
Warto być elastycznym zwłaszcza dla początkujących juniorów, to pozwoli dzieciom na łatwiejsze zdobywanie poszczególnych umiejętności – kolorów. Trener może również zaliczyć test juniorowi na podstawie własnych obserwacji, dzięki czemu dziecko uniknie stresu związanego z podchodzeniem do egzaminu.
Jeśli nie można zaliczyć dziecku egzaminu, warto wyszczególnić wszystko, co zrobiło dobrze a następnie w przyjazny sposób objaśnić, co powinno jeszcze poprawić, aby zaliczyć test. Należy chwalić dzieci za postępy i powtarzać, iż nawet jeśli tym razem sie nie udało, wykonały dobrą pracę. Zawsze warto dziecko motywować a nigdy zniechęcać.